Call for Papers

2016 marks 150 years since the birth of Beatrix Potter (1866-1943) and 100 years since the birth of Roald Dahl (1916-1990), two of the world’s best-loved children’s authors.

The Centre for English, Translation and Anglo-Portuguese Studies (CETAPS) of the Faculdade de Ciências Sociais e Humanas da Universidade Nova de Lisboa; the Biblioteca Nacional de Portugal (National Library of Portugal), Liter21. Grupo de Investigación da Universidade de Santiago de Compostela, and Elos. Asociación Galego-Portuguesa de Investigación en Literatura Infantil e X/Juvenil join the international celebrations through a one-day conference dedicated to the study of the works of Potter and Dahl and their influence.
14th October 2016
Venue: Biblioteca Nacional de Portugal (National Library of Portugal), SALA DE FORMAÇÃO.
Please send your paper proposal to: Rogério Miguel Puga (rogerio_puga[at]hotmail.com) until May 15, 2016.
Each paper should last 20 minutes. A selection of papers will be published as an ebook by the organising institutions.
—————-
Em 2016 celebramos os 150 anos do nascimento de Beatrix Potter (1866-1943) e os 100 anos do nascimento de Roald Dahl (1916-1990), dois dos mais conhecidos e admirados autores de obras infanto-juvenis. O Centre for English, Translation and Anglo-Portuguese Studies (CETAPS) da Faculdade de Ciências Sociais e Humanas da Universidade Nova de Lisboa, a Biblioteca Nacional de Portugal, o Liter21. Grupo de Investigación da Universidade de Santiago de Compostela, e a Elos. Asociación Galego-Portuguesa de Investigación en Literatura Infantil e X/Juvenil juntam-se às celebrações internacionais através de uma conferência de um dia dedicada ao estudo das Obras de  Potter e de Dahl, bem como da sua influência.
14 de Outubro de 2016
Local: Biblioteca Nacional de Portugal (National Library of Portugal), SALA DE FORMAÇÃO.
Envie, por favor, a sua proposta de comunicação para: Rogério Miguel Puga (rogerio_puga[at]hotmail.com) até 15 de Maio de 2016.
Cada comunicação durará 20 minutos. Uma selecção de comunicações será publicada em formato de ebook pelas instituições organizadoras.